Uzvišeni Allah rekao je: "Ne povodi se za onim što ne
znaš! I sluh, i vid, i razum, za sve to će se, zaista, odgovarati."
(Prijevod značenja El-Isra, 36)
Šejh Abdur-Rahman es-S'adi, rahimehullah, rekao je o ovom
ajetu: "Tj. ne slijedi ono o čemu nemaš znanja, nego dobro utvrdi i
provjeri ono što govoriš i radiš." ("Tejsiru Kerimir-Rahman",
2/920)
Ebu Bekr es-Siddik, radijallahu anhu, rekao je: "Koje
će me nebo prekriti i koja će me zemlja sakriti ako kažem nešto o Allahovoj
Knjizi bez znanja!?" ("Džami'u bejanil-ilmi ve fadlih", 2/41)
Danas bismo svi da budemo alimi, daije, fetvu-l-emini, a
da pritome nismo pročitali nijednu
knjigu fikha, ma bilo kakvu islamsku literturu. Današnjim samoprozvanim alimima
jedini izvor znanja su oni petominutni klipovi.
Hello... Hoćemo li se probuditi?!
Znamo li mi uopće koliko su naše daije i uvaženi profesori
proveli sati nad knjigom? Koliko noći neprospavanih? Koliko godina su po
bijelom svijetu tražili nauku? Koljena izlizali pred šejhovima. A evo mi se
našli, pametni, da kažemo šta treba a šta ne. Baš.
Zapravo bismo se trebali ušutjeti na spomen imena bilo kojeg
od učenih ljudi koji nam šire istinu. Besplatno.
Ali ne. Volimo mi svoje duge jezike malo pustiti po
facebook-u. I što je najsmješnije, uglavnom pišemo sa: „Ja mislim...“ Brate.
Sestro. Ni Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije pričao o propisima sa
„Ja mislim.“ I to je dovoljno da se kaže, pa da zatvorimo svoja usta i da
dovimo Allahu da naše alime nagradi visokim stepenima u Džennetu.
Allah, azze ve dželle, rekao je: "Reci: 'Gospodar moj
zabranjuje razvrat, i javni i potajni, i grijehe, i neopravdanu primjenu sile,
i da Allahu smatrate ravnim one za koje On nikakav dokaz objavio nije, i da o
Allahu govorite ono što ne znate.“(Prijevod značenja El-E'araf, 33)
Ibnul-Kajjim, rahimehullah, rekao je o ovom ajetu: "Što
se tiče govora o Allahu bez znanja, to je najžešća zabrana i najveći grijeh kod
Allaha, i iz tog razloga je spomenut na četvrtom mjestu, prilikom spomena
zabrana, po pitanju kojih su ujedinjeni svi šerijati i sve vjere."
("Medaridžus-salikin", 1/372)
I rekao je, rahimehullah: "Od svih zabrana, nema
potvrđenije zabrane, niti većeg grijeha, od govora o Allahu bez znanja. To je
osnova širka i kufra i na tome su sagrađene novotarije i zablude." (Isti
izvor: 1/372)
Čitam evo na nekim portalima kako se jedan brat-student
izborio za još jedan termin džuma-namaza, za studente koji nisu u mogućnosti da
stignu na prvi termin. Mašallah. Ipak vidim neku promjenu na bolje. Pada mi
na pamet ajet, u kojem Uzvišeni kaže: „Allah neće promijeniti stanje jednog
naroda dok taj narod ne promijeni samog sebe“ (Prijevod značenja Er-Raad,11). Mijenjamo se,
elhamdulillah. Želimo vjeru u svome životu. Želimo Allahovo zadovoljstvo i
Njegovu blizinu.
I očekujmo blagodati od Allaha zbog truda ovog brata.
Subhanallah, koliko će studenata moći obaviti džumu-namaz, nakon mnogih
propuštenih. Samo, sad je do nas. Jesu li nam fakultet i posao bili izgovor ili
stvarna prepreka do Allahovog zadovoljstva i ispunjavanja jednog od farzova
svakog muslimana.
I naravno, kao što to obično biva, načitaš se i mnogo nesuvislih
komentara od ovih ranije pomenutih samoprozvanih alima. „Da nije žalosno bilo bi smiješno“, kao što
reče brat.
Ejjub es-Sehtijani, rahimehullah, rekao je:
"Najsmjeliji ljudi u izdavanju fetvi su najmanjeg znanja o razilaženjima
islamskih učenjaka, a najsuzdržljiviji od ljudi u izdavanju fetvi su najznaniji
o razilaženjima islamskih učenjaka." (Isti izvor: 2/28)
Ibn Hazm el-Endelusi, rahimehullah, rekao je: "Nema
veće štete za znanje i njegove nosioce, od onih koji su se među njih uvukli a
ne pripadaju im. Oni su neznalice, a misle da nešto znaju, čine nered a misle
da popravljaju situaciju." ("Ahlak ve sijer", str. 67)
Nema komentara:
Objavi komentar