Kažu mi da bih trebala da živim u 21. stoljeću. Da se skinem i pokažem ono "što imam". Ne znaju, jadni, da to "što imam" i nije moje.Sve to pripada mome Gospodaru, Uzvišenom. I da vam kažem - zadovoljna sam da živim u 7. stoljeću. Po Poslanikovom, sallallahu alejhi we sellem, sunnetu.

petak, 27. veljače 2015.

Kako biti uspješna... muslimanka

Valjda se ovaj svijet, u današnji vakat, zadeverao vanjštinom a nutrinu ostavio po strani, pa pod uticajem toga i same pribjegavamo onome što je manje važno. Pribjegavamo pretjeranoj brizi za izgledom, što nam na kraju postane kompleks. Ne kažem da je to nevažno. Samo bi trebalo biti na nižoj ljestvici prioriteta.
A opet, taj isti svijet od nas, muslimanki, traži da im pokažemo da nismo samo za kuhače i oklagije, već da možemo i više i bolje. Da pored kuhače znamo koristiti i olovku i računar. I volan. Da znamo iskoristiti na najbolji način sve što nam dođe ruke. I mi to radimo. Toliko sestara u prosvjeti ima. U humanitarnim organizacijama. U zdravstvu. Toliko sestara zaokupljenih naučno-istraživačkim radom. Prirodnim naukama.  Ne radi svijeta, već radi Allaha. Radi emaneta.  A da pritome i svijetu pokažemo da mi nismo zaostale i da u stopu pratimo, ili u stopu nas prate, ovisi kako ko gleda, one koje nam oni serviraju kao uzore.  Kao da nama trebaju drugi uzori pored najboljega koji je zemljom hodio, sallallahu alejhi ve sellem.
Ne želim  niti smijem zaboraviti, i pohvaliti sestrice koje su sebe pronašle u brizi oko cvijeća, bašče. Koje vole svoju bašču nego bilo koju drugu, nama primamljivu, destinaciju u svijetu. Od kojih smo naučile recepte svih kolača kojima se hvalimo kad nam gosti dođu.
I pored svega smo i majke i supruge. I prijateljice. Sestre. Kćerke. Svoje zadatke savjesno obavljamo.


S druge strane, žene smo i volimo pričati o braku, o djeci, o vjenčanju, zarukama... Volimo reći kako smo svoju frizuru promijenile da iznenadimo muža ili idemo na fitness jer se sprema naše vjenčanje. Sve to da bismo na neki način oduševile muževe, zaručnike... Pred svadbu uglavnom kupujemo vjenčanicu, haljine za po kući, haljine za vani. Kupujemo šminku. Preparate za kosu, za tijelo.
Razmišljala sam...
Pitala se da li bi moj potencijalni muž volio neko barbie izdanje mene ili izdanje mene  koja je intelektualno napredovala u nekom aspektu? Zapitajmo sebe, šta mi to nosimo u brak? Mi koje odgajamo generacije ummeta.

Može biti da ne gledamo isto na svijet, na brak, na život, ali smatram da svaka muslimanka MORA imati osnovno vjersko znanje. Ne mislim pritome na nijanse različitosti u načinu obavljanja namaza, niti mislim na pitanja oko kojih se ulema razišla, Allah bio zadovoljan njima. Mislim na one temelje islama. Akida. Tewhid. Propise o hajzu i nifasu. Naše je da naučimo odgojne metode Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Da naučimo naša prava i obaveze u braku. Da se podučimo Allahovom govoru, i da taj govor (Kur'an) koristimo kao uputstvo za život. Jednom je moja N. lijepo rekla: „ Ako ti misliš da ćeš uz muža povećati svoj iman, varaš se. Ako dosad nisi navikla da se redovno družiš sa Kur'anom, nećeš ni u braku.“
Budimo iskrene prema sebi, je li se desilo ikad da ovako kažemo ili pomislimo: „Kad se  udam ja ću na noćni ustajati redovno“ , a sad se jedva na sabah probudimo.

Ukrasi koje kupujemo samo su sitnice naspram ukrasa kojima nas je naš Gospodar darovao. Takve ukrase trebamo njegovati. I dograđivati ono što nam možda fali.
Lahko je našminkati se. Namirisati. Dotjerati. Ali zapitajmo se, šta je zapravo naša uloga? Biti supruga i majka, to sigurno. Ali Allahu pokorna prvenstveno. Nije nas Allah ovakve različite stvorio za samo te dvije uloge. O kako puno mogućnosti imamo, i one samo čekaju da ih uhvatimo. Da ih iskoristimo.
Svestranost. Široki vidici. Širokogrudost. I ona duhovna ispunjenost, koja prkosi ovom svijetu pokvarenom. Kao da kaže: „Pogledajte mene. Uspješnu, a robinju Allahovu. Pogledajte i ugledajte se. Dovoljan je meni Allah. Dovoljan je da mi kaže – Uči!, a ja već znam šta mi je činiti. „
To krasi muslimanku. Uspješnu muslimanku.

Neka nam vodilja kroz život bude Allahov govor i riječi Njegove: „Ti ćeš, o čovječe, koji se mnogo trudiš, trud svoj pred Gospodarom svojim naći.“ (prijevod značenja sure Al-Inšiqaq, 6.ajet)

Na kraju što nas čeka, neizbježno, pred Allaha ćemo stati pojedinačno. I bit ćemo pitane sigurno, u šta smo provele vrijeme nam darovano i kako iskoristismo dunjalučka dobra. Ni odjeća ni naš lijep izgled od pomoći neće biti, već djela na vagi poredana. Šta će prevagnuti, do nas je.


1 komentar: