Kažu mi da bih trebala da živim u 21. stoljeću. Da se skinem i pokažem ono "što imam". Ne znaju, jadni, da to "što imam" i nije moje.Sve to pripada mome Gospodaru, Uzvišenom. I da vam kažem - zadovoljna sam da živim u 7. stoljeću. Po Poslanikovom, sallallahu alejhi we sellem, sunnetu.

ponedjeljak, 5. siječnja 2015.

Današnji "fetvu-l-emini"

Uzvišeni Allah rekao je: "Ne povodi se za onim što ne znaš! I sluh, i vid, i razum, za sve to će se, zaista, odgovarati." (Prijevod značenja El-Isra, 36)
Šejh Abdur-Rahman es-S'adi, rahimehullah, rekao je o ovom ajetu: "Tj. ne slijedi ono o čemu nemaš znanja, nego dobro utvrdi i provjeri ono što govoriš i radiš." ("Tejsiru Kerimir-Rahman", 2/920)
Ebu Bekr es-Siddik, radijallahu anhu, rekao je: "Koje će me nebo prekriti i koja će me zemlja sakriti ako kažem nešto o Allahovoj Knjizi bez znanja!?" ("Džami'u bejanil-ilmi ve fadlih", 2/41)


Danas bismo svi da budemo alimi, daije, fetvu-l-emini, a da  pritome nismo pročitali nijednu knjigu fikha, ma bilo kakvu islamsku literturu. Današnjim samoprozvanim alimima jedini izvor znanja su oni petominutni klipovi.
Hello... Hoćemo li se probuditi?!
Znamo li mi uopće koliko su naše daije i uvaženi profesori proveli sati nad knjigom? Koliko noći neprospavanih? Koliko godina su po bijelom svijetu tražili nauku? Koljena izlizali pred šejhovima. A evo mi se našli, pametni, da kažemo šta treba a šta ne. Baš.
Zapravo bismo se trebali ušutjeti na spomen imena bilo kojeg od učenih ljudi koji nam šire istinu. Besplatno.
Ali ne. Volimo mi svoje duge jezike malo pustiti po facebook-u. I što je najsmješnije, uglavnom pišemo sa: „Ja mislim...“ Brate. Sestro. Ni Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije pričao o propisima sa „Ja mislim.“ I to je dovoljno da se kaže, pa da zatvorimo svoja usta i da dovimo Allahu da naše alime nagradi visokim stepenima u Džennetu.

Allah, azze ve dželle, rekao je: "Reci: 'Gospodar moj zabranjuje razvrat, i javni i potajni, i grijehe, i neopravdanu primjenu sile, i da Allahu smatrate ravnim one za koje On nikakav dokaz objavio nije, i da o Allahu govorite ono što ne znate.“(Prijevod značenja El-E'araf, 33)
Ibnul-Kajjim, rahimehullah, rekao je o ovom ajetu: "Što se tiče govora o Allahu bez znanja, to je najžešća zabrana i najveći grijeh kod Allaha, i iz tog razloga je spomenut na četvrtom mjestu, prilikom spomena zabrana, po pitanju kojih su ujedinjeni svi šerijati i sve vjere." ("Medaridžus-salikin", 1/372)
I rekao je, rahimehullah: "Od svih zabrana, nema potvrđenije zabrane, niti većeg grijeha, od govora o Allahu bez znanja. To je osnova širka i kufra i na tome su sagrađene novotarije i zablude." (Isti izvor: 1/372)

Čitam evo na nekim portalima kako se jedan brat-student izborio za još jedan termin džuma-namaza, za studente koji nisu u mogućnosti da stignu na prvi termin. Mašallah. Ipak vidim neku promjenu na bolje. Pada mi na pamet ajet, u kojem Uzvišeni kaže: „Allah neće promijeniti stanje jednog naroda dok taj narod ne promijeni samog sebe“ (Prijevod značenja Er-Raad,11). Mijenjamo se, elhamdulillah. Želimo vjeru u svome životu. Želimo Allahovo zadovoljstvo i Njegovu blizinu.
I očekujmo blagodati od Allaha zbog truda ovog brata. Subhanallah, koliko će studenata moći obaviti džumu-namaz, nakon mnogih propuštenih. Samo, sad je do nas. Jesu li nam fakultet i posao bili izgovor ili stvarna prepreka do Allahovog zadovoljstva i ispunjavanja jednog od farzova svakog muslimana.
I naravno, kao što to obično biva, načitaš se i mnogo nesuvislih komentara od ovih ranije pomenutih samoprozvanih alima.  „Da nije žalosno bilo bi smiješno“, kao što reče brat.

Ejjub es-Sehtijani, rahimehullah, rekao je: "Najsmjeliji ljudi u izdavanju fetvi su najmanjeg znanja o razilaženjima islamskih učenjaka, a najsuzdržljiviji od ljudi u izdavanju fetvi su najznaniji o razilaženjima islamskih učenjaka." (Isti izvor: 2/28)
Ibn Hazm el-Endelusi, rahimehullah, rekao je: "Nema veće štete za znanje i njegove nosioce, od onih koji su se među njih uvukli a ne pripadaju im. Oni su neznalice, a misle da nešto znaju, čine nered a misle da popravljaju situaciju." ("Ahlak ve sijer", str. 67)

Nema komentara:

Objavi komentar