Kažu mi da bih trebala da živim u 21. stoljeću. Da se skinem i pokažem ono "što imam". Ne znaju, jadni, da to "što imam" i nije moje.Sve to pripada mome Gospodaru, Uzvišenom. I da vam kažem - zadovoljna sam da živim u 7. stoljeću. Po Poslanikovom, sallallahu alejhi we sellem, sunnetu.

ponedjeljak, 23. ožujka 2015.

„ ... neka govori dobro ili neka šuti“

Nekoliko dana ranije dođe do mene haber da se „neko“ čudom čudi otkud ja u Tabačkom mesdžidu kao aktivista.
Isto tako, s druge strane mi haber stiže da se „neko“ interesuje nosim li ja nikab. Prozvaše me Suadom, autoricom tekstova, djevojkom pod nikabom.

Abdullah b. Amr prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Tako mi Onoga u čijoj ruci je moja duša, čast vjernika je kod Allaha veća od časti Kabe, njegov imetak, krv i da se o njemu ne misli osim dobro.“ (Ibn Madže, s ispravnim lancem prenosilaca)

Tabački mesdžid je Allahova kuća u kojoj se Njegova najljepša imena spominju, u kojoj se uči o Poslanikovom, sallallahu alejhi ve sellem, životu. Svaki hizmet u njemu je hizmet Allahovoj vjeri. Allahova kuća nije odgovorna za postupke njenih gostiju, niti zaslužuje da je se etiketira ružnim opisima i nazivima. Kad uđeš, sestro, niko ti ne naređuje da vihriš i pregledaš po saffovima kako ko sjedi i kakvu ko mahramu nosi. Niko te ne tjera da kršiš islamske propise obaranja pogleda i miješanja sa muškarcima, niti da ašikuješ i tražiš sebi hairliju. Brate, niko te ne tjera da hrliš prema sestrama i zagledaš sebi hanumu. Niko te ne tjera da klanjaš ovako ili onako. Niko ti ništa ne govori. A i ako govori, to je džennetski pozdrav – esselamu alejkum. Ezijetiti te sigurno neće niko. Napravit će ti mjesto, ako je gužva. Nasmijat će ti se. To je ahlak, kojem nas kroz halke uči uvaženi hafiz Kenan Musić.

 „Suada- ma ona što ide u Tabački mesdžid“ je prvi dublji kontakt s vjerom ostvarila u tom mesdžidu na halkama hadisa. Svaki put kad bi se tu pojavila, hafiz bi nasihatio ono što je njenoj duši mehlem bio. Tamo je ona naučila da se  nakon svakog spomena na Poslanikovo, sallallahu alejhi ve sellem, ime kaže – sallallahu alejhi ve sellem. A koliko se puta spomene njegovo ime na toj halki. Tamo je naučila koje dove treba učiti pri ulasku ili izlasku iz Allahove kuće. Dobila je priliku, baš u tom mesdžidu, da piše i ostavlja tragove za sobom u vidu slova, riječi, rečenica. I pored svega toga, dobila je priliku da od sebe da nešto za ummet. Stekla je ona tamo i puno prijatelja, koji joj pomogoše, da mimo vjere, nauči još stvari korisnih za život, inšallah. Koliko je samo preko  tog mesdžida upoznala sestara, koje joj postadoše prijateljice za života. Pa kako bi mogla upoznati dušu duše svoje – Ammaru, koja je bila u dovama srca njena. A Allah, aze ve dželle, vidi srce roba Svoga.

Njeno srce je težilo istini pa joj je Allah, subhanehu ve te'ala,  rasprostranio srce prema islamu i počastio je da od tada ne prestane učiti o svojoj vjeri i tragati za istinom.  Da za uzor u svakom svom životnom postupku uzme izvorni postupak Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem – počast - kako samo On, Uzvišeni, zna i može počastiti roba Svoga.

Šta nam je to sa srcima našim kada ljude vežemo za mjesta? Šta nam je to sa vremenom kada ga trošimo na druge ljude? Gdje su nam to opravdanja za brata muslimana i sestru muslimanku? Onih 70 opravdanja prije negoli osudimo. Gdje nam je to volja i želja da ummetu koristimo? Gdje nam je ona hrabrost mudžahida kojom se hvalimo na svim društvenim mrežama? Ostala nam kod prve prepreke prolaznog dunjaluka.

Pitam prvo sebe, a zatim svaku sestru, kako osoba, koja Allahu pada na sedždu  pet puta dnevno, može omalovažavati trud pojedinca ili skupine muslimana? Zar osoba, muslimanka, može sebi dopustiti da obezvrjeđuje i sa visine gleda sestre koje se strpe da izađu muškarci da se ne bi gurale sa njima. Ili sestre koje su stavile hidžab samo tu noć i došle učiti o Allahovoj vjeri? Koje će možda već sutra biti okićene istom krunom kojom sam i ja počašćena koju godinu prije? I koje će sutradan možda bolje praktikovati vjeru od onih koje su godinama u vjeri. Zar ne zna da su srca između dva prsta Milostivog i On ih okreće kako On želi? Zar ne znaju muslimani i muslimanke koju je dovu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem najčešće učio- O,Ti koji okrećeš srca, učvrsti moje srce na Tvojoj vjeri?

S druge strane, nikab, prelijepi sunnet majki vjernika, je moja velika ljubav, nešto za što se nadam da će me Allah, azze ve dželle, jednog dana počastiti. Sunnet koji mi je neizmjerno drag i kojim se ponosim, svaki put kad ga spomenem, ma šta drugi rekli ili mislili.

Pitam se, da li je, i zašto, ovaj podatak bitan za diskusiju i za čitanost mojih tekstova? Da li bi tekstovi „Suade- ma one što nosi nikab“  bili manje vrijedni ako bih i bila djevojka pod nikabom?  Da li bi oni tada nosili neku drugu poruku, a ne onu koju nose? Da li bi to bilo kršenje tradicije Bošnjaka, ako zaboravimo da su i naše nane svojevremeno nosile feredže? Neko je, možebiti, i zaboravio, a neko se dobro pobrinuo da bude zaboravljeno. I ne samo to, već omraženo od strane nas, unuka tih žena koje su se borile, svojski, da sačuvaju identitet muslimanke.

Šta nam se to dešava? Kakva su nam to srca?

Gospodaru našem je drago spominjanje Njega, Uzvišenog i Njegovih imena, a nije Mu drago spominjanje Njegovih robova, onako iz razonode. I Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je preporučio da govorimo dobro ili da šutimo. Da li bi se iko od nas usudio da kaže ružnu riječ o Kabi, svetom mjestu svih muslimana, da kaže kako je ove godine ružan njen plašt, ili kako je mogla biti malo ukrašenija ili kako je mogla biti na drugom mjestu.. Ne bi, neuzubillah. Ali zato se usudimo govoriti o onome što je svetije od Kabe, a to je čast muslimana i muslimanke! Dajemo sebi za pravo da iznosimo svoja mišljenja šta je neko htio. Igramo se profesionalnih čitača nijjeta i profesionalnih tumača tuđih postupaka.

Šta ćemo Allahu, subhanehu ve te'ala, reći kad naša usta, oči, uši, vrijeme, dan, noć,... budu govorili protiv nas i protiv naše volje? Kako ćemo opravdati sve blagodati koje su nam darovane da ih koristimo u veličanju Uzvišenog Allaha?

Jesmo li svjesni koliko smo sretni što smo Uputom darovani? Učimo li pouke iz Kur'ana Časnog? Koristimo li taj Kur'an kao uputstvo za život ili nam je samo sredstvo za hvaljenje da  smo „na Kur'anu i sunnetu“?

"O sinko moj, dobro ili zlo, teško koliko zrno gorušice, bilo u stijeni ili na nebesima ili u zemlji, Allah će na vidjelo iznijeti, jer Allah zna najskrivenije stvari, On je Sveznajući. O sinko moj, obavljaj molitvu i traži da se čine dobra djela, a odvraćaj od hrđavih i strpljivo podnosi ono što te zadesi - dužnost je tako postupiti. I, iz oholosti, ne okreći od ljudi lice svoje i ne idi zemljom nadmeno, jer Allah ne voli ni gordog ni hvalisavog. U hodu budi odmjeren, a u govoru ne budi grlat; ta najneprijatniji glas je revanje magarca!" Kako ne vidite da vam je Allah omogućio da se koristite svim onim što postoji na nebesima i na Zemlji i da vas darežljivo obasipa milošću Svojom, i vidljivom i nevidljivom? A ima ljudi koji raspravljaju o Allahu bez ikakva znanja, bez ikakve upute i bez knjige svjetilje. (Prijevod značenja Lukman, 16.-20.)

Hoćemo li pouku primiti?


Nema komentara:

Objavi komentar